04 August, 2015

Belajar Berniaga : Rebutlah Peluang



Kita sebagai orang yang berniaga Shaklee, pernah tak kita perasan, yang kita memang banyak terima untung. Katakanlah, kita buat kek, jual kek online. Kita memang dapat untung iaitu Untung Runcit. Tetapi kalu kita nak beli kereta, nak melancong sana sini, kita kena guna duit kita sendiri. Kena menabung la, kan. 

Tetapi dalam Shaklee ni, dah la dapat untung runcit, sebab kita jual barang dengan harga runcit, bulan-bulan dapat bonus pulak tu, macam dapat gaji berdasarkan jualan yang dibuat. Dapat melancong free pula dan kereta free tanpa perlu keluarkan duit lebih pun. Cuma hanya perlukan usaha yang lebih je. 

Bayangkan kalau Shaklee sanggup membelanjakan beratus-ratus ribu untuk bagi kita free trip

Bagaimana kalau kita nak pergi trip, kita perlu kumpul duit dengan untung runcit hasil perniagaan yang lain yang kita buat mungkin agak parah jugak, kan? Jadi renung-renungkanlah, rebutlah peluang ini. Shaklee sudah pun berjanji akan bagi semua itu, tinggal lagi kita terus berusaha untuk mendapatkannya je. 

Perniagaan Shaklee ini adalah yang paling mudah.  Sekarang ni kan keadaan ekonomi sedang mengalami penurunan yang teruk. Perniagaan makin naik sesuai dengan iklim ekonomi sekarang adalah bisnes yang seperti Shaklee. Kalau kata perniagaan sebegini susah, kat mana-mana pun susah la, kan. Perniagaan mana yang tak susah. Tapi selagi kita berusaha dan berusaha, Insha Allah, semua perkara mudah-mudah saja. 

Sayang kalau kita tak nampak peluang di dalam Shaklee ini. Kalau sering ikut rasa hati kita, "Aku tak de mood nak sharing", "Takde mood itu, tak mood ini", maka tak perlu kita nak mengharapkan sesuatu yang lebih sebab kita sendiri pun tak boleh nak mengawal diri kita sendiri. 

Dalam perniagaan ni kalu kita dapat kawal diri sendiri maka Insha Allah adalah sinarnya untuk kita. Kalau perasaan kita sendiri, contohnya malas ke, dugaan tak yakin ke, kita tak boleh nak kawal, maka agak sukarlah kita nak kawal "empayar" kita sendiri satu hari nanti. 

Nukilan MJ Amazing Classroom

Shaklee Independent Distributor : 1183675 
WhatsApp / Telegram / Call : 011 2083 1086

No comments: