02 December, 2015

Bantu rawat Demensia dengan Lecithin



Lecithin adalah lemak yang penting dalam sel badan. Ianya ada terdapat dalam makanan antaranya kacang soya dan kuning telur. Lecithin juga boleh diambil sebagai ubat dan banyak digunakan dalam dunia perubatan.

Lecithin dipercayai dapat mengubati gangguan ingatan seperti demensia (memory loss) dan Alzheimer (nyanyuk). 



Simptom Demensia ini adalah seperti lupa ingatan, susah untuk berfikir, sukar untuk menyelesaikan masalah dan adakala sukar untuk ingat sesuatu perkataan. 

Demensia ini boleh membawa kepada penyakit Alzheimer (nyanyuk).

Ada satu filem pecah panggung (box-office) Still Alice (2014) yang berdasarkan novel "Best Selling" Still Alice (Lisa Genova, 2007) yang mengisahkan seorang profesor linguistik dari Columbia University yang telah mendiagnosis penyakit Alzheimer yang dialami oleh dirinya sendiri. 

Actually, menakutkan juga tentang penyakit Alzheimer ini apabila menonton filem ini. 

Hasil kajian mengatakan yang Demensia ini terjadi disebabkan tekanan darah tinggi, merokok, kencing manis dan obesiti. 


"Sedentary lifestyle" antara faktor mempercepatkan risiko demensia. Sedentary lifestyle ini adalah gaya hidup yang tiada aktiviti fizikal yang teratur. Ia lebih kepada sikap malas untuk bergerak. 

Gaya hidup sebegini banyak terjadi pada negara yang sedang membangun dan maju yang mana ia terlalu banyak aktiviti duduk, membaca, menonton televisyen, bermain permainan video dan penggunaan komputer berlebihan serta terlalu fokus dengan aplikasi smartphone


Apa perkaitannya Demensia dengan Lecithin?

Dengan adanya lecithin yang memang dipercayai boleh membantu untuk merawat beberapa jenis penyakit yang disebabkan lemak berlebihan antaranya penyakit kemurungan (depression), masalah kolestrol tinggi, mudah kepenatan dan begitu juga dengan penyakit kulit yang dikenali sebagai ekzema. 

Lecithin ini berfungsi untuk melancarkan proses penghantaran mesej antara otak dan saraf.


Bagaimana lecithin ini bekerja?

Lecithin ini sebenarnya mampu untuk memecahkan lemak dan mengalirkan lemak ke seluruh badan. Ia seperti minyak yang dituang ke dalam air dan seterusnya ia terus terkumpul dan terapung-apung. 

Kerana itu, lecithin amat sesuai digandingkan dengan agen metabolisma tinggi seperti teh herba dan minyak ikan. Kombinasi ini akan mempercepatkan lagi proses pembuangan lemak dari badan. 

Secara tak langsung, saluran darah bebas dari peningkatan lemak pada dinding jantung, arteri dan otak.  



Lecithin dan Shaklee 

Shaklee turut mengeluarkan pemakanan tambahan iaitu lecithin untuk membantu merawat masalah demensia ini. Lecithin keluaran Shaklee telah diekstrak sepenuhnya dari kacang soya organik yang bukan diubah genetik (non-GMO). 

Setiap kapsul lecithin Shaklee ini mengandungi 3.1 gram lecithin yang kaya dengan choline ,termasuklah dengan 468mg phosphatidylcholine dan 282mg phosphatidylinositol Kandungan ini pantas menggalakkan proses pergerakan lemak badan yang bukannya untuk disimpan dalam badan. 
*sumber Shaklee USA


National Academy of Sciences, Amerika mengesahkan yang choline amat penting dalam diet pemakanan kita kerana ia berperanan untuk menyokong fungsi otak, hati, kardiovaskular dan sebagainya. 

Choline adalah satu komponen neurotrasmitter acetylcholine yang terlibat dalam penghantaran mesej ke dalam otak dan sistem saraf. 

Kerana itu pentingnya. lecithin dalam menangani simptom Demensia yang boleh mendatangkan penyakit nyanyuk. 

Untuk bulan ini, Shaklee menawarkan Lecithin dengan salah satu membeli 2 botol lecithin, anda boleh dapat 5% diskaun atau anda akan dapat 7 botol lecithin Shaklee dengan harga 6 botol.  

Cepat rebut tawaran ini segera untuk penjimatan hebat. Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan dan nasihat percuma atau memesan produk melalui emel mawarjelly88@gmail.com.

Sila klik pada pautan tersebut untuk tempahan segera 








6 comments:

Nila Anggraini said...

Wah bagus juga kan kita amalkan ambik lecithin setiap hari agar ingatan tajam dan juga badan sihat, tambahan lecithin boleh atasi masalah kolesterol dan berat badan berlebihan. Memang istimewa lecithin ni.

CEO Mawar Hartanah said...

seriously setuju dengan nila anggraini

Wak Lat said...

good info., salam kenal ., ;)

Nur Khairul Azizi said...

Bagus info ni.....anyway di jemput tuan blog & pengomen setia untuk memeriahkan suasana giveaway MYiDEAKiNi yan gsedang berlangsung sekarang ini....

http://www.myideakini.com/2015/11/myideakinicom-random-rm200-bloglist.html

Nur Khairul Azizi said...

Bagus info ni.....anyway di jemput tuan blog & pengomen setia untuk memeriahkan suasana giveaway MYiDEAKiNi yan gsedang berlangsung sekarang ini....

http://www.myideakini.com/2015/11/myideakinicom-random-rm200-bloglist.html

Jari Manis said...

ahakss..tanda2 dimensia dah ada nih