27 May, 2018

Im Dreaming of Bigger Things - Thunder




Just a young gun with a quick views
Hanyalah seorang pemuda dengan sedikit pengalaman
I was uptight, wanna let loose
Aku gelisah, ingin tetap tenang
I was dreaming of bigger things
Aku memiliki mimpi yang besar
And wanna leave my own life behind
Dan ingin melupakan kehidupanku sendiri
Not a yes sir, not a follower
(Aku bukan jenis orang) yang mengikuti perintah, (aku) bukan pengikut
Fit the box, fit the mold
Orang biasa ('out of the box'), mengikuti aturan
Have a seat in the foyer, take a number
Duduk di lobi, dan hanya mengambil nombor
I was lightning before the thunder
Aku adalah kilat yang muncul sebelum guruh


Kids were laughing in my classes
Anak-anak yang bersenda gurau di kelasku
While I was scheming for the masses
Sementara diriku menyusun sesuatu rancangan yang besar
Who do you think you are?
Kau pikir siapa dirimu?
Dreaming 'bout being a big star
Mimpi menjadi seorang bintang besar
You say you're basic, you say you're easy
Kau berkata kau (bintang) utamanya, kau kata itu mudah
You're always riding in the back seat
Kau hanya selalu menjadi pengikut saja
Now I'm smiling from the stage while you were clapping in the nose bleeds
Sekarang aku tersenyum dari atas pentas, sementara kau hanya bertepuk tangan

Lagu ini amat memberi makna pada kita, sebab kita memang ingin terjemahkan mimpi-mimpi kita yang dipendam sekian lama pada kanvas yang terbentang luas sekarang... Thanx Allah dan semua orang yang pernah mencorakkan pelbagai warna dalam hidup kita. I'm glad to have U!

No comments: