26 May, 2018

Wanginya Mama, Rasa Macam Nak Makan... Review Sabun Mandi


Dalam citer yang lepas, kita ada citer pasal Ubat Gigi Pemutih Melaleuca. Sila klik sini yer! Kali ini, kita nak citer pasal Sabun Mandi dia plak.


Sabun mandi Longer-Lasting Luxury Bars ini ada banyak jenis. Tapi kita try Exfoliating Body Bar dulu. Harganya lebih kurang dalam RM12 cenggitu. Nampak macam besar harganya kan,.. tapi kat luar, ada lagi yang lebih mahal dari ini. Hik3... kan kita telah diberitahu, yang barangan di Melaleuca ini, memang menjimatkan dan memang boleh beli ler. Berbaloi, boh!





Jom kita baca ingredientnya dulu..

Sabun ini mempunyai haruman Almond Vanilla.. Itu yang bila ank kita pakai je sabun ni, dia kata nak makan. Bau nya memang menggoda bukan setakat deria bau malah deria lidah kot. hihihihih.

Lagi satu kan, sabun mandi yang tiada bahan kimia merbahaya ni, cepat habis kan. Tapi tidak pula kepada sabun mandi Melaleuca ni, katanya mereka telah menguji sabun dengan mencelup ke dalam air suam secara berterusan sehingga larut. Dan hasilnya ia boleh bertahan selama 6.25 jam berbanding jenama-jenama lain. Maknanya, sabun tu tahan lama laaa kan. Berapa lama, bagi kita guna dulu yer. 


Sodium Tallowate - bahan asas untuk membuat sabun
Sodium Cocoate - bahan dari minyak kelapa sebagai ejen pembersih
Aqua (water)
Glycerin - untuk jadikan adunan kental
Parfum
Sodium Chloride - garam
Avena Sativa (Oat) Bran
Titanium Dioxide (CI 77891) - penapis UV
Tetrasodium Edta - bahan asas membuat sabun
Aloe Barbadensis Leaf Juice - merawat luka atau sunburn
Coumarin - kayu manis
Limonene - pewangi dari buah-buahan masam
Caramel

Sebab tulah, anak kita cakap wangi yer...! Dan wangi nya memang kekal lama. #spreadlove

No comments: