28 April, 2018

Pesta Buku Antarabangsa 2018


28hb April 2018
PWTC, Kuala Lumpur

Hari itu adalah hari kedua Pesta Buku Antarabangsa berlangsung. Dulu-dulu, semasa belajar kat sekolah hingga ke universiti hingga dapat anak seorang tu, suka sangatlah ke sana. Tetapi apabila beranak tiga ni, susah plak kita nak ke sana. 

Tapi kali ini, demi anak-anak kita gagahkan jugaklah pergi ke sana. Tempat crowded ni kurang sesuai dah dengan kita. Dah anak-anak mengajak, kita follow jer laaah. Tak salah pun.. tempat yang bagus apa. 

Semasa perjalanan ke sana, jalan nak menuju ke PWTC jem teruk. Memang memang memang KL sentiasa jem ditambah plak dengan event sebegini, hurmmm... 

Akhirnya, kami sampai jugak lah ke PWTC. Lama benar kita tak ke sini. Rasanya da berbelas tahun-tahun dah. Kita bagitau anak-anak, mama hanya bekalkan RM 30 setiap seorang untuk shopping buku. Pandai-pandai lah beli buku yang bermanfaat untuk dibaca.

Sesampai kat sana... fuh ramainya orang. Nak berjalan pun payah. Ada pelbagai jenis buku dan harganya Walllah...murah-murah gila. Rasa macam nak borong je semua. Kita yang bajet RM50 pun boleh terlebih bajet. Buku-buku motivasi, biografi dan terjemahan memang murah sesangat, sebuah harga nya dalam RM 10. Fuhhhhh.... masak. Nasib lah bawak duit cukup-cukup je.. Kalu tak, abihlah diborong.. 

Anak kita ada minat dengan seorang penulis ni, Teme Abdullah. Dia ada borong tiga buku Teme Abdullah. So, dia beranganlah nak dapatkan tandatangan Teme. Time nak amik sign tu, mak aiiiii.. dia punya barisan... panjang-panjang-panjang sangat...dah macam sungai rajang lagaksnya. Memang tak jadi nak amik ler...

Selepas meronda-ronda ke sana sini, lagi lama kat sini, lagi banyak pengaliran wang tunai keluar dari poket ni, apa lagi, jom ler kita balik. Semasa nak balik tu, alahai.. tersesat plak nak cari jalan keluar. Nak tau kenapa.. sebab kawasan pesta buku tu, besar sangat... dan ramai orang. So, ia amat mengelirukan. Apa apa pun, memang best bila ada pameran macam ni. Buku memang murah2 sangat. 

This year, kita kena start buat tabung buluh ler, nak tabung wit beli buku kat Pesta Buku 2019 plak. hikhikhikhik... #spreadlove

No comments: