26 August, 2018

Terbongkarnya kisah LEMAK di sebalik ayat 146, surah Al-An'am

http://demediapustaka.com

sumber copy and paste

LEMAK - Mereka menipu kita dengan mengatakan ia memudaratkan kesihatan kita. 


A ، D ، E ، K 

Sebenarnya LEMAK merupakan Vitamin A, D, E dan K. Ia merupakan roket kesihatan yang sengaja disembunyikan dari umum. Faedah lemak binatang ternakan seperti kambing, unta dan lembu disorok dari kita secara terancang. 

Maha Suci Allah dan Dia adalah sebaik-baiknya tempat kita bergantung: Ia Demi Allah adalah satu kejutan dalam skala yang tinggi dan tidak disangka-sangka sama sekali oleh semua orang. 

Cuba perhatikan ayat ini, Allah Taala telah mengharamkan lemak binatang kepada Yahudi sebagai balasan keingkaran mereka [Al-An'am, 146]



Persoalannya?

  • Apakah kepentingan lemak ini kepada manusia?
  • Apakah kebaikan hebat yang ada dalamnya sehingga Allah mengharamkannya ke atas Yahudi sebagai balasan ketuhanan terhadap kekufuran mereka?
  • Adakah benar apa yang tersebar sejak bertahun lamanya sehingga menjadi perkara yang diketahui ramai iaitu:

Lemak binatang bertanggungjawab sepenuhnya kepada penambahan kolestrol dalam tubuh manusia bahkan ianya menjadi sebab utama kepadanya.


Jawapan penting di sini:  

Di dalam seminar antarabangsa tentang jantung di daerah Ihsa Saudi Arabia yang dianjurkan oleh Pusat Raja Mud Sultan, maka terbongkarlah rahsia yang meletup ini oleh Prof. Amerika Paul Rush, President American Institute of Nervous Tension, Washington yang telah mengejutkan banyak pihak dengan mengatakan bahawa kolestrol adalah penipuan terbesar yang dilakukan oleh Yahudi pada tahun-tahun yang lalu.

Tetapi hakikatnya: 

Makanan berlemak dari binatang seperti kambing, unta dan pengambilan lemak lembu adalah sebenarnya berfungsi mengeluarkan racun dari tubuh manusia dengan izin Allah Taala dan menjadikan keanjalan serta kelembutan pada saluran, pembuluh darah dan kulit serta memberi zat kepada hati, perut dan seluruh anggota badan melonjakkan tenaga hingga ke paras optima. Lemak sebenarnya tidak bersalah dalam hal kolestrol darah atau kelajuan tekanan darah.

Yang bersalah hakikatnya ialah: 

Minyak yang terbit dari jenis yang lainnya seperti bunga matahari, jagung, minyak tiruan seperti marjerin dan pelbagai jenis mentega (butter). 

https://www.healthline.com

Beliau menambah dan berkata:  

Ianya adalah dakwaan sesat dan perancangan kotor yang terancang dan tidak bermoral oleh syarikat Barat dan Yahudi. Bermula dengan syarikat minyak masak yang dijual di rak-rak di pasaraya untuk merosakkan jasad manusia dan menyebabkan organ-organ yang memberikan kehidupan seperti jantung juga darah dan urat saraf terkena pelbagai penyakit kepada orang dewasa ataupun kanak-kanak. 

Kemudian masuk pula syarikat peralatan kesihatan untuk memasarkan alat-alat seperti menyukat tekanan darah, kemudian syarikat ubat atau farmaseutikal yang mengeluarkan ubat untuk merendahkan tekanan darah, kemudian syarikat pemakanan pengeluar makanan rendah lemak. Kemudian syarikat peralatan sukan dan berakhir dengan syarikat diet dan nutrisi.

Faktor bersama dan niat jahat, kesemua syarikat ini adalah untuk keuntungan kewangan dan kemudaratan kepada umat islam dan 56 negara islam yang menjadi sasaran khusus berbanding negara-negara yang lain.

Beliau juga menambah bahawa para bijak pandai yang menyuarakan pandangan mereka untuk membongkar perkara ini akan terdedah kepada penarikan semula dan pembatalan geran penyelidikan mereka. Maha Suci Allah SWT dan Dia adalah sebaik-baik tempat bergantung. 

No comments: