12 May, 2023

Tanda-Tanda Cinta Hati Yang Kita Cintai Tidak Benar-Benar Sayang


Tanda Orang Sayang


1. Kejap ada kejap takde, dah macam chipsmore

Orang yang tercinta yang boleh dipercayai tidak akan mengabaikan ujian atau dugaan percintaan. Dia tidak akan menghilang selama beberapa hari atau membuatkan kita tertanya-tanya sama ada bila dia akan muncul. Dan semestinya jika dia mencintai kita, dia tidak akan membelakangi kita walaupun sedetik.


2. Tiba-tiba kekurangan topik perbualan.

Kadang-kadang, banyak berdiam dari bersembang. dan jika ini berlaku, kebiasaannya cinta tu dah berkubur tanpa nisan.


3. Ada-ada je alasan untuk tidak meluangkan masa bersama.

Apabila dia mula menghabiskan lebih banyak masa di tempat kerja dan keluar dengan rakan-rakan mereka, dan tidak pula mencari masa untuk dating, tahu-tahu je laa yang kita ini bukanlah keutamaan dalam hidupnya lagi. Pedih!


4. Dia mula berhenti memberi penjelasan.

Ingat, apabila kita bukan lagi bahagian yang penting dalam kehidupan seseorang, maka dia tidak lagi merasakan satu keperluan untuk memberi penjelasan kepada kita atas tindakan-tindakannya.


5. Dia menyakiti sehinggakan kita membenci diri sendiri.

Apabila dia tidak menghormati keperluan kita, atau mohong (berbohong) dan menipu (curang), itu petanda dia tidak lagi mengambil berat tentang perasaan dan kesakitan yang kita rasai. Aishhh napa jatuh cinta pada org macam ni.. nyesal! :)


6. Aish dia mula "main tarik tali" pulak.

Satu ketika dia begitu menyayangi, dan bila kita dah sayang, dia pulak menolak cinta kita. Pastu dia start bermain permainan namanya"tarik tali".  Maka ini bermakna dia sendiri pun tidak tahu apa yang dia rasa. Betul ke sayang, betul ke cinta.. .atau dah mula nak blah. 


Jadi.. perati2 laa yer. Semoga kita sentiasa bersangka baik dengan Allah dengan siapa kita dipertemukan. Dan Allah temukan dengan orang yang benar-benar sayangkan dan cintakan kita dalam apa jua keadaan sekali pun. Setia sampai ke syurga. 

No comments: